29 kwietnia 2014

Śpiworek pod lupą Wyprawki Bobasa

Komentarz jednej z naszych czytelniczek skłonił mnie do eksperymentu ze śpiworkiem firmy Gro Company. Komentarz do naszego posta trafił w idealny moment, właśnie szykowaliśmy się na zimowy wyjazd w góry i potrzebowałam śpiworka do spania dla naszej córeczki. Dzisiaj, po kilku miesiącach użytkowania, przyszedł czas na recenzję czyli... śpiworek Gro Company pod lupą Wyprawki Bobasa.
 

Gdy myślałam o zakupie śpiworkach, nie miałam czasu na bieganie po sklepach, porównywanie. Zależało mi przede wszystkim na tym, by był dobrej jakości i ciepły. W moim ulubionym sklepie z rzeczami wyjątkowymi (nie będzie nazwy żeby nie było reklamy;) ) bez większego rozmyślania nacisnęłam więc opcję "kup" przy śpiworku brytyjskiej firmy. Wybrałam grubość 2,5 tog, rozmiar: 6-18 miesięcy.

Firma reklamuje się jako wiodący producent śpiworków do spania oraz wielu innych akcesoriów związanych ze snem dzieci. O swoich produktach pisze jako o produktach, które zrewolucjonizowały sposób spania dzieci w Wielkiej Brytanii u Australii... i tworzone są zgodnie z wytycznymi The Lullaby Trust (brytyjskiej organizacji, która działa na rzecz zapobiegania śmierci niemowląt). :) Pięknie wygląda w materiałach marketingowych :) , ale wszystko co powyżej bynajmniej nie przeważyło o decyzji o zakupie śpiworka. Producentów jest tysiące, a śpiworki ze swej natury są bezpieczniejsze niż kołderki czy kocyki do otulania niemowląt.

Company przekonało mnie parametryzacją swoich produktów. Oprócz koloru/wzoru, można wybrać śpiworek wg wieku dziecka oraz grubości (określonej wskaźnikiem "tog"). Przewodnikowi nt. grubości śpiworków towarzyszy informacja nt. temperatury otoczenia, do której najlepiej pasuje śpiworek oraz zalecanego sposobu ubrania dziecka przy danej temperaturze zewnętrznej i wybranej grubości śpiworka. Dla mnie marketingowo-sprzedażowy strzał w dziesiątkę! Przynajmniej na poziomie teoretycznym.... :) Dzięki określeniu poziomu odniesienia jakim jest temperatura otoczenia, w którym śpi dziecko, wybieramy śpiworek i kupujemy świadomie. Gdyby nie ten przewodnik, nie odważyłabym się dokonać zakupu śpiworka dla dziecka przez Internet, bez jego wcześniejszego zobaczenia, dotknięcia.

Teoria teorią, a praktyka?

Śpiworek, który kupiłam ma grubość 2,5 tog, a więc jest wersją raczej "zimową". Spodziewałam się śpiworka pikowanego, grubego niczym poducha. Tymczasem śpiworek jest cienki. Z perspektywy czasu poczytuję sobie to za plus. Cienkie nie musi oznaczać, że nie jest ciepłe. A zdecydowanie ułatwia poruszanie się dzieciom, które już raczkują i chodzą po łóżeczku. Moja pociecha opanowała to do perfekcji.
Pomimo swoich 2,5 tog i tabeli producenta, śpiworek w zimowe noce nie okazał się tak ciepły jak oczekiwałam. Pomimo ubierania dziecka w body z długim rękawem i pajacyk frotte, niekiedy Mała budziła się z zimnymi rączkami, choć temperatura w pokoju nie spadała poniżej 19 stopni.

Zakupiony przeze mnie śpiworek zapinany jest z przodu na podwójny suwak otwierany z dołu i od góry, co wraz z otworem z tyłu śpiworka pozwala na wykorzystania go w podróży, foteliku samochodowym, na spacerze, kiedy dziecko trzeba przypiąć pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa. Osobiście z takiej możliwości skorzystałam może kilka razy. Niestety codzienne zapinanie suwaka śpiworka przy szyjce denerwującego się Malucha jest uciążliwe. Dla mnie minus.

Śpiworek nie ma zapięcia na ramionach. Dla interesującego mnie przedziału wiekowego brak zapięcia na ramionach okazał się plusem. Nic się nie rozpina, śpiworek się nie zsuwa choć dziecko w nim pełza i chodzi.

Warstwa zewnętrzna śpiworka wykonana jest ze 100-procentowej bawełny, wewnętrzna część wykończona jest jednobarwną bawełnianą dzianiną. Wkład jest oczywiście poliestrowy. Całość bardzo dobrze się użytkuje, pierze. Miesiące użytkowania, pranie nie zmieniło ani kształtu śpiworka, nic się nie zbiło, nie zmechaciło. Duży plus za jakość.

Na koniec kilka faktów.
Producent: GroCompany
Dystrybutor na Polskę: Solution Baby Care

Rozmiary śpiworków zależne od przedziału wiekowego
0-6 m-cy: 
od szyi w dół - około 70 cm
szerokość w nóżkach - około 45 cm
maksymalny wzrost dziecka - około 80 cm

6-18 m-cy:
od szyi w dół - około 80 cm
szerokość w nóżkach: około 50 cm
maksymalny wzrost dziecka: około 90 cm
Cena: 175 zł

18-36 m-cy:
od szyi w dół: około 90 cm
szerokość w nóżkach: około 55 cm
maksymalny wzrost dziecka: około 100 cm

Uwaga: testowany produkt jest prywatną własnością właścicielek bloga Wyprawka Bobasa.

3 komentarze :

  1. Super porady. Jedna uwaga. Piszesz o zimnych raczkach czy nozkach w innym poscie. A przeciez niemowle przez niewyksztalcony uklad krazenia takowe moze miec i nie oznacza to ze mu zimno. Myle sie?

    OdpowiedzUsuń
  2. http://bzikownia.blogspot.com7 kwietnia 2016 11:57

    A plecki były ciepłe?

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze są mile widziane. Reklam jednak nie będziemy publikować :)
Jeśli chcesz z nami współpracować - napisz do nas maila.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...