16 lutego 2015

Pieluszka tetrowa i flanelowa - do czego służą?

Na liście rzeczy do kupienia zawsze znajdziecie kilka pieluszek tetrowych i flanelowych. Wg nas wystarczająca liczba pieluszek wielorazowych to 3 tetrowe i 4 flanelowe.
Ale oczywiście liczba niezbędnych pieluszek zależy od tego jak będziecie je wykorzystywać.

Do czego możemy wykorzystywać pieluszkę tetrową?
  1. Do założenia na ramię, gdy bierze się maluszka do odbicia. Dzięki temu dziecko nie dotyka bezpośrednio naszego ubrania, co jest zdecydowanie bardziej higieniczne i przyjemniejsze dla dziecka. Równocześnie nasze ubranie nie pobrudzi się, jeżeli dziecko uleje nawet większa ilość pokarmu.
  2. Do wycierania buzi dziecka gdy uleje pokarm lub gdy się nadmiernie ślini.
  3. Do zasłonienia wózka gdy świeci na niego słońce. Powietrze spokojnie przez nią dociera do dziecka, jest ono chronione stale przed promieniami słonecznymi, a my nie musimy walczyć z właściwym ustawieniem parasolki wózka zależnie od kierunku jazdy.

Do czego możemy wykorzystać pieluszkę flanelową?
  1. Do położenia na przewijaku lub innym miejscu, na którym kładziemy dziecko celem zabawy lub przebrania. Mamy wtedy pewność, że dziecko leży na czymś czystym.
  2. Do podłożenia pod główkę niemowlaka w łóżeczku. Malutkie dzieci często ulewają. Pieluszkę pod główką dziecka łatwiej zmienić nawet kilka razy w ciągu dnia niż całe prześcieradło.
  3. Do przytulania. Pieluszki tetrowe towarzyszą dzieciom od pierwszych dni. Dlatego często dzieci znajdują sobie w nich ulubioną przytulankę - utulankę do snu.

3 komentarze :

  1. Ja kupiłam flanelę na metry i sama szyłam, dzięki temu miałam niestandardowe rozmiary.
    Bardzo mi się przydały zwłaszcza te 80x80cm (np. u lekarza, gdy trzeba było mieć własną pieluchę na blat do badania i na wagę.) Miałam też paski 30x60cm, takie pół pieluchy.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo potrzebne i jedne i drugie. dodałabym jeszcze tetrowe że dla mnie służą do kąpieli, do waniennki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, u nas to było chyba 15 tetrowych i 6-7 flanelowych :-) Używaliśmy ich do wszystkiego - dzidziuś ulewał, poza tym pani doktor kazała dodatkowo pieluchować ze względu na bioderka. Flanelowe mogą też zastąpić prześcieradełko w wózku (zwłaszcza te ładne, kolorowe). Dostałam też w prezencie jedną bambusową, jest faktycznie mięciutka, ale cena to przesada...

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze są mile widziane. Reklam jednak nie będziemy publikować :)
Jeśli chcesz z nami współpracować - napisz do nas maila.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...